DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success
スキル強化のためのヒント

具体的かつ誠実に述べる。
  • 相手やグループがうまくできたことと、それがなぜ効果的だったか、詳しく説明します。
  • あなたには自信があることを有意義な方法で表現します。
  • グループ内で評価する場合は、1人の人物や特定のチームだけについてコメントするのではなく、必ず全員を含めます。
  • 状況における事実に焦点を当てます。
努力が成功につながらなくても、小さな業績を評価する。
  • 個人やグループがうまくできたことを指摘します。
  • 他者を評価するときは、その詳細に関して全員の記憶が新しいうちにタイムリーに行います。
  • 良い考えやアイデア、結論の根拠を認めます。
注意深く耳を傾ける。
  • 言葉によるメッセージと身振りで、相手の話を聞いていることを伝えます。
  • あるテーマや状況、他者に対して、相手が本当はどのように考え、感じているかを知るヒントとして、話の内容とその真意に耳を傾けます。
  • 先入観を持たず、相手の説明を聞きます。
相手の話を理解していることを示す。
  • 相手が言ったことを復唱します。これにより自分が理解しているか確認できます。
  • 強い感情があるときは、抑え込まずにすぐに対処します。
  • 気持ちとその背景にある事実の両方に反応します。
  • 肯定的な感情だけでなく、否定的なものにも反応します。
古い習慣を捨てる。
  • 正直に考えてみてください。責任を他者に委譲した後も自分が管理しようとしがちですか?そうであれば、責任を手放します。
  • 他者に議論を起こさせるような質問を投げかけ、自分が他者と協調できるか試してみます。
  • 自分のアイデアを話す前に、他者のアイデアをまず聞きます。
  • 問題があるとき、他者にそれについて考え、解決を試みる自由(および責任)を与えます。
自分が考えていること、感じていること、その理由を他者に知らせる。
  • 他者の考えや感情に対して、自分の考えや感情を適切に補完します。
  • ディスカッションの目的を常に意識し、他の話題にそれないようにします。
  • 考え、感情、結論の根拠のバランスを保ちます。
  • 誠実に、要点を捕らえて話します。
支援を申し出る。ただし過剰にならない。
  • 相手がうまく仕事をするために必要な支援を行います。
  • ある任務に対する責任は、それを遂行するべき人物やグループにあることを確認します。
  • 人々が必要としているときにコーチングを行います。できないときは、失敗するリスクを負い、失敗から学ぶ余裕を持たせます。
  • 相手に対して自分自身で考えさせ、適切な判断を下した場合それを支援します。 .
 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success
注意すべき行動

他者の自尊心を傷つけない。
あなたの言動により相手の自尊心を低下させてしまうと、相手は以下のように考えます。
  • 自信をなくし、自分の能力に疑問を持ちます。
  • リスクを負う意欲または挑戦する意欲が低下します。
  • あなたの事を快く思わなくなります。
相手を操ろうとしない。
何かをしてもらいたいときだけ相手をほめると、相手は以下のように考えます。
  • 自分は利用されているとすぐに気づきます。
  • 相手との間に築いてきた信頼が失われます。
問題を避けない。相手を傷つけることのないよう、相手の問題には注意を払う。
相手の言っていることに耳を傾けなかったり、重要な問題を避けたりすると、以下のようなことが起きます。
  • あなたは相手の状況を理解できなくなります。
  • 相手はあなたのことを自己中心的で協調性に欠けると考えます。
  • 既に緊迫した状況がさらに悪化します。
  • 相手は自分の懸念をあなたが重要と思っていないという印象を持ちます。
同意するのではなく、共感する。
相手の状況に共感するのではなく、相手に同意するだけだと、相手は以下のように考えます。
  • あなたが実際には相手をサポートしていない時に、相手はサポートしてくれていると考えてしまいます。
  • あなたが議論を進めようとしているだけだと考えます。
  • 自分の意見を伝えたり提案したりするのをやめてしまいます。
すべて自分でやろうとしない。
意志決定や変革を行おうとする際、他者を参画させないと、次のようなことが起こります。
  • プロジェクトや課題に対して、他者によってもたらされるイノベーションの機会と独創性を逃すことになります。
  • 自分の仕事や組織に対する人々の意欲が低下します。
  • 人々はあなたと協力して行うことに関わらなくなります。
  • あなた自身のストレスが増え、仕事効率が制限されます。
意志決定に関する根拠やあなたの考えを自分だけに留めず、共有する。
意志決定において、根拠またはあなたの考えを人々に知らせないと、以下のようなことになります。
  • 人々の懸念が拡大するリスクを負います。特に、その意志決定が不評であるときにそのリスクが高まります。
  • 人々が決定事項を実施するために必要な知識を与えないことになります。
  • あなた自身の仕事効率が制限されます。
他者の責任を引き受けない。
他者の責任である意志決定を自分が行い続けると、人々は以下のようになります。
  • あなたのことを、何でも首を突っ込むおせっかい焼きと考えます。
  • あなたが業務を依頼しても、忙しいことを理由にして受け入れるのを嫌がります。
  • あなたに協力を求めなくなります。
  • 業務を行うことに関して、あなたから信頼されていないと考えます。
 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success




メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success
論文記事と書籍

論文記事

Archer, D., & Cameron, A. (2009, January). "Building Better Relationships." Training Journal, 50–54.

Building Better Relationships offers information on how to build relationships with people from different organizations and cultures. It highlights the need to develop the capability of leaders at all levels to work across organizational boundaries and understand differences in organizational culture.

Craig, T. (2008, April 4). "How to Give Feedback." Personnel Today, 9.

The author of this article discusses how feedback is important to an employee's development. Thus, feedback must be provided in a way that will not lead the employee to become defensive and less likely to use it.

Groysberg, B., & Slind, M. (2012, June). "Leadership Is a Conversation." Harvard Business Review, 90(6) 76–84.

Globalization, technology, and customer expectations are changing the ways management interacts with its employees. The old top-down model is becoming less viable in today's business world. The authors of this article present their research on organizational communication in the 21st century, which finds that "organizational conversations" are the most effective way of getting information to learners. They offer ways to communicate and gain trust in organizations.

"How to Communicate with Employees: The Secrets, and the Benefits, of Effective Communication." (2010, May). Inc., 32(4) 55–58.

This article discusses habits and practices that encourage good communications in the office and offers tips on how to convey messages effectively.

Rosh, L., & Offermann, L. (2013, October). "Be Yourself, But Carefully." Harvard Business Review, 91(10), 135–139.

Many leaders strive to be authentic. Their drive to be authentic, build intimate relationships, and lead their peers can sometimes come at a cost when those leaders are inconsistent, don't think before they speak, or possibly go against the organizational norms. This article provides a five-step process to help leaders become more self-aware so they can be both authentic and effective.

書籍

Byham, T.M., & Wellins, R.S. (2015). Your First Leadership Job: How Catalyst Leaders Bring Out the Best in Others. Hoboken, NJ: Wiley.

This book gives practical advice straight from people who have walked in the shoes of new leaders. Their guidance is coupled with dozens of resources to ensure success as a catalyst leader—one who can spark energy, passion, and commitment in others. Essential tips and core skills are explained so that new leaders can effectively manage their interactions to make the first years as a leader go smoother. Thirteen additional chapters are devoted to critical core leadership competencies, including coaching for success, hiring the very best, planning discussions that can propel performance, and handling the challenges stemming from difficult employees. A special chapter for first-time female leaders also is included.

Byham, W.C. (with Cox, J.). (1998). Zapp!® The Lightning of Empowerment (Rev. ed.). New York: Ballantine Books.

Structured as a fable, this easy-to-read book shows how to empower employees and create energy within an organization. It also details how to encourage creativity and responsibility so that employees feel that they own their jobs.

Carroll, N.R. (2010). The Communication Problem Solver: Simple Tools and Techniques for Busy Managers. New York: AMACOM.

In The Communication Problem Solver, the author explains the power of clear communication and provides a framework for building work relationships that are productive and collaborative. The book offers managers effective strategies for honing their communication skills and dealing with the people problems that often derail progress.

DDI's Center for Applied Behavioral Research. (2012). Interaction EssentialsSM: What They Are and Why They Matter. Pittsburgh, PA: Development Dimensions International. Retrieved August 22, 2012, from http://www.ddiworld.com/DDIWorld/media/monographs/interactionessentials_mg_ddi.pdf?ext=.pdf

This research presents the skills necessary for a successful interaction—the Key Principles, which ensure people’s personal needs are met, and the Interaction Guidelines, which provide a framework so that the discussion will get results.

Raines, C., & Ewing, L. (2006). The Art of Connecting: How to Overcome Differences, Build Rapport, and Communicate Effectively with Anyone. New York: AMACOM.

The authors offer five core principles based on their Titanium Rule—do unto others according to their druthers—for overcoming differences and connecting on the basis of people’s similarities.

Takash, J. (2008). Results Through Relationships: Building Trust, Performance, and Profit Through People. Hoboken, NJ: Wiley.

For those interested in being successful in business, the author claims building relationships will bring the advancement and success they desire. When people take the time to go beyond the surface of their work relationships, they form personal bonds that are richer and far more rewarding.

 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success
ジョブエイド



メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success




メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    成果を生み出すリーダーのコミュニケーション ・スキル Communicating for Leadership Success
DDI AnyTime について

目的

「DDI® AnyTime」はDDIのコースを受講した学習者のための学習リソースです。モバイル機器やPCを使用し、コースで学んだ概念やスキルを復習することができるため、理解を深めて職場で適用する上で役立ちます。OPAL®(DDIのオンライン・パフォーマンス支援システム)が提供するDDI® AnyTimeサイトがコースごとに用意されています。

使い方のヒント

お使いのブラウザで「ブックマーク」や「お気に入り」に登録するとアクセスが容易になります。お使いの機器やソフトウェアによっては、コンテンツを保存したり、ビデオを再生したりすることもできます。詳しい方法は技術サポートにお尋ねください。テクノロジーが急速に変化する可能性があるため、DDI® AnyTimeがお使いの機器で問題なく継続して使用できるという保証はありません。

使用許可と著作権

DDIまたは関連会社から本コースを購入し、合法的に受講した者のみ、本サイトの情報へアクセスし使用することが許可されます。使用を許可されている場合、本サイトに繰り返しアクセスし、個人の使用目的のみにおいて、コンテンツを使用または複製することができます。上記の個人使用以外で、DDIによる事前の書面による同意なしで、本サイト上のコンテンツや画像の一部または全体をいかなる媒体または目的において使用または複製することは禁止され、違法となります。この点に関するご協力をお願い申し上げます。

© Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. Pittsburgh, Pennsylvania, U.S.A. All rights reserved. 本サイトおよびコンテンツのすべては、卓越したリーダーと社員を育成することを目的としてDDIが全世界で提供するInteraction Management® システムの一部であり、IM:EX®、IM: ExPSM、IM: ExLSM 、Business Impact Leadership® (BIL)が含まれます。



メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.