DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance
スキル強化のためのヒント

他者の仕事ぶりに関し、その人のアイデアを活かす。
  • 相手の話を真剣に聞きたいという姿勢を示します。
  • 相手にはアイデアを思いつく能力があることに、信頼を示します。
  • 良いアイデアをすべて認めます。
  • アイデア全体ではうまくいかなくても、部分的には活用するように努めます。
  • オープン質問をして、改善方法を気づかせます。
  • 自分が次に言おうとすることを考えるのではなく、相手の話に集中します。
話し合いは、動機ではなく事実に焦点を当てます。
  • 可能な限り文書化された業績データを参照します。
  • 相手の実際の言動に注目します。相手の理由を仮定する、または物事を憶測するなどはしないようにします。
  • 相手が理解しやすいよう、自分が経験した行動の例を話します。
  • 事実かどうか確認できるまで、噂などには惑わされないようにします。
  • より多くの情報を得るために、相手に具体的な質問をします。
相手が言ったことや行ったことを明確にし、それが効果的だった理由または効果的でなかった理由を見極める。
  • メンバーの業績が、仕事上の関係者や生産性、収益性に与えている影響を説明します。
  • 相手が繰り返し行うべき行動を指摘し、なぜそれが重要かを明確にします。
  • メンバーの現在の仕事ぶりと業務目標を比較し、本人の成功のためにどのような修正を行う必要があるか理解させます。
できる限り速やかにフィードバックする。
  • フィードバックの内容が正確であるためには、可能な限りすぐにフィードバックします。
  • 相手が同様の状況に直面する前に修正できるよう、細心の注意でフォローアップを行います。
  • 相手が必要な修正を行い、期待される効果を上げることができるよう、十分な時間与えて軌道修正させます。
肯定的フィードバックと、改善のためのフィードバックのバランスを保つ。
  • 自尊心を大切にするために、改善のためのフィードバックと肯定的フィードバックを共に与える機会を模索します。
  • 可能であれば、改善を提案する以上に、肯定的に褒めるようにします。
  • 相手があなたのフィードバックをどのように活用すればいいか理解し、行動計画を立てられるように、改善案を提供するか一緒に策定します。
  • 改善案がより高い成果を生み出すことに結びつく理由を相手が理解できるよう支援し、自分の提案を実行するよう促します。
 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance
注意すべき行動

相手に意欲を失わせない。
相手の自尊心を傷つけるような対応をとると、相手に以下のような影響を与えてしまいます。
  • 自分自身に疑問を持つようになり、成功したいという願望がなくなってしまうことがあります。
  • 自分の業績を向上させようとする意欲が低下することがあります。
  • 相手に憎しみや怒りの気持ちを植えつけてしまう可能性があります。
  • チームプレイヤーだった人が単独プレイヤーなってしまうことがあります。そうなるとチームに貢献しなくなるだけでなく、チームの信頼関係を壊そうとすることもあります。
自分の考えを押し付けない。
自分の考えを中心にして他者を動かそうとすると、以下のような影響があります。
  • コーチングへの参加や、あなたからコーチングを受けることを拒否する可能性があります。
  • 新しい業務や責任を引き受けることを躊躇しかねません。
  • あなたが他にアイデアを持っていて、それがいいアイデアだとしても、他者は賛同しなくなる恐れがあります。
  • 仕事のやり方を向上させようとする意欲をなくします。
功績を認めていない限り、相手を褒めない。
功績を認めていないのに肯定的フィードバックを与えると、以下のことが起こります。
  • 相手があなたのことを偽善的、または最悪の場合、不誠実と考えます。
  • あなたが相手を操っていると思われる可能性があります。
  • あなたがフィードバックをした本当の理由を相手があれこれ勘ぐるかもしれません。
  • あなたは信頼を失くします。
「いつも~する」や「絶対に~しない」などの言葉は使わない。
フィードバックをする際にこれらの言葉を使うと相手に以下のような影響を与えます。
  • 長期にわたる仕事ぶりの傾向について言及していると相手から思われます。
  • なぜもっと早くにそのようなフィードバックをしてくれなかったのか、と相手を怒らせるかもしれません。
  • フィードバックしている内容だけでなく、全体的な仕事ぶりが認められていないと相手は考えます。
  • 相手がやる気を失くすかもしれません。
改善のためのフィードバックのみを与えない。
改善のためのフィードバックと肯定的フィードバックのバランス保たないと、相手に以下のような影響を与えます。
  • 相手が腹を立てるかもしれません。
  • 自分の能力に疑問を持ち始めるかもしれません。
  • 失望感を抱き、やる気を失くすかもしれません。
  • 自分にはまともにできることは何もないと感じる可能性があります。
  • これ以上失敗をする恐れを感じ始めるかもしれません。
肯定的フィードバックのみを与えない。
肯定的フィードバックと改善のためのフィードバックのバランス保たないと、相手に以下のような影響を与えます。
  • 仕事ぶりがさらに向上する機会を失う可能性があります。
  • フィードバックの内容が本当ではないのではないかと疑うかもしれません。
  • 自信過剰となり、結果的に失敗する可能性があります。
 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance




メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance
論文記事と書籍

論文記事

Ahrend, G., Diamond, F., & Gill Webber, P. (2010, July). "Virtual Coaching: Using Technology to Boost Performance." Chief Learning Officer, 9(7), 44–47.

The article presents information on the use of online and electronic resources for coaching employees, called virtual or electronic coaching (e-coaching). The distinction between electronic learning (e-learning) and e-coaching is described as the difference between theory and practice.

Bourg, J., Stoltzfus, W., McManus, S., & Fry, P.J. (2010, October). "Proactive Coaching for Employee Development and Improved Business Results." Total Quality Management & Business Excellence, 21(10), 1005–1016.

This article describes a coaching challenge at Agilent Technologies, Inc. With 300 Green Belts trained but business results not delivered as targeted, Agilent needed to understand the root causes and develop methods to raise its Six Sigma Green Belts up the ladder of development. It has an excellent training program for Six Sigma Belts, with effective tools for instruction and learning assessment. However, the quality advocates believed a more highly developed program of proactive coaching was necessary for them to achieve a higher level of maturity, improve their contribution to the business, and attain industry-recognized certification.

Harris, M. (2010, April). "High-Performance Coaching: Power Steering." People Management, 28–30.

The author expresses his views on how to apply high-performance coaching in companies. He explains that employers should create a working environment that combines coaching, mentoring, training, and development.

Longenecker, C.O. (2010). "Coaching for Better Results: Key Practices of High Performance Leaders." Industrial & Commercial Training, 42(1), 32–40.

The purpose of this paper is to explore the issue of workplace coaching and offer insight into the various coaching practices that are necessary to produce better employee performance and results.

Noble, M. (2012, March). "Transform Managers Into Coaches: Five Steps for Coaching Success." T+D, 66(3), 32–33.

Recommendations are presented for companies wanting to develop their managers' coaching skills, including demonstrating the personal benefits of coaching, setting firm expectations into the organizational goals, and promoting those with superior coaching skills.


 

書籍

Anderson. D., & Anderson, M. (2005). Coaching That Counts: Harnessing the Power of Leadership Coaching to Deliver Strategic Value (Improving Human Performance Series). Burlington, MA: Elsevier Butterworth-Heinemann.

This book combines insights and practical experience about how to achieve transformational change through the strategic application and evaluation of leadership coaching. Also, it provides knowledge, ideas, and tools to evaluate the monetary and intangible value of coaching.

Butteriss, M. (2008). Coaching Corporate MVPs: Challenging and Developing High-Potential Employees. Mississuaga, ON: John Wiley & Sons.

The author recommends creating personalized, individual development plans designed to meet the specific needs of high-performing employees through coaching and mentoring. It lists extensive interviews with coaches, mentors, and leaders from various industries and their best practices for coaching and mentoring.

Emerson, B., & Loehr, A. (2008). A Manager's Guide to Coaching: Simple and Effective Ways to Get the Best from Your Employees. New York: AMACOM.

Guides executives through every step of the coaching process, from problem solving to developing accountability. Clear, practical, and straightforward, this is an invaluable tool that will help every leader coach employees, colleagues, and themselves to excellence.

Homan, M., & Miller L.J. (2008). Coaching in Organizations: Best Coaching Practices from the Ken Blanchard companies. Hoboken, NJ: Wiley & Sons.

This publication equips human resource and organizational development professionals as well as coaches (beginning to expert) with the tools and methodologies they need to help clients become more effective leaders within their organizations.

Meiss, R. (2012). Coaching for Results: Transforming Managers from Bosses to Coaches. Minneapolis, MN: MEI Press.

This book is for the leader who wants to fully develop his or her employees while getting business results. It covers subjects such as reinforcing good behavior, addressing bad habits, and confronting poor performance by asking good coaching questions, communicating effectively, and giving effective feedback.

Oberstein, S. (2009). 10 Steps to Successful Coaching. Alexandria, VA: American Society for Training and Development (ASTD).

The author demonstrates why coaching can be a powerful tool to drive organizational performance and support the achievement of individual career goals. The solid, understandable process presented encourages and supports positive, long-term change.

 


メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance
ジョブエイド



メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance




メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.  
   DDI® AnyTime
    最高のパフォーマンスを引き出すためのコーチング Coaching for Peak Performance
DDI AnyTime について

目的

「DDI® AnyTime」はDDIのコースを受講した学習者のための学習リソースです。モバイル機器やPCを使用し、コースで学んだ概念やスキルを復習することができるため、理解を深めて職場で適用する上で役立ちます。OPAL®(DDIのオンライン・パフォーマンス支援システム)が提供するDDI® AnyTimeサイトがコースごとに用意されています。

使い方のヒント

お使いのブラウザで「ブックマーク」や「お気に入り」に登録するとアクセスが容易になります。お使いの機器やソフトウェアによっては、コンテンツを保存したり、ビデオを再生したりすることもできます。詳しい方法は技術サポートにお尋ねください。テクノロジーが急速に変化する可能性があるため、DDI® AnyTimeがお使いの機器で問題なく継続して使用できるという保証はありません。

使用許可と著作権

DDIまたは関連会社から本コースを購入し、合法的に受講した者のみ、本サイトの情報へアクセスし使用することが許可されます。使用を許可されている場合、本サイトに繰り返しアクセスし、個人の使用目的のみにおいて、コンテンツを使用または複製することができます。上記の個人使用以外で、DDIによる事前の書面による同意なしで、本サイト上のコンテンツや画像の一部または全体をいかなる媒体または目的において使用または複製することは禁止され、違法となります。この点に関するご協力をお願い申し上げます。

© Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. Pittsburgh, Pennsylvania, U.S.A. All rights reserved. 本サイトおよびコンテンツのすべては、卓越したリーダーと社員を育成することを目的としてDDIが全世界で提供するInteraction Management® システムの一部であり、IM:EX®、IM: ExPSM、IM: ExLSM 、Business Impact Leadership® (BIL)が含まれます。



メイン・メニュー  


  © Development Dimensions International, Inc., 2012-2020. All rights reserved.